凯捷:可持续发展时代的汽车行业(英文 40页)

    2020-03-10

凯捷:可持续发展时代的汽车行业(英文 40页)


The Automotive Industry in the Era of Sustainability

Executive summary

With growing concerns of climate change and environmental degradation, sustainability has become a strategic priority for automotive organizations. Governments, consumers and investors are now pushing automotive organizations 

to change their ways of working, culture and products. This will have far reaching implications for the industry, that while making substantial progress still requires to step up its sustainability efforts.

Our research tried to gauge how the automotive industry is responding to the challenge. This includes scrutinizing their progress and initiatives with the collective knowledge of more than 300 sustainability experts and regulators.  Our key findings are:

• Sustainability is a strategic issue for the automotive industry and key to organization purpose

• The implementation of sustainability initiatives is fragmented and lacking on many fronts: 

– Some areas such as sustainable R&D and sustainable manufacturing – which are closer to the core competency of the industry – receive greater attention. But there is not a consistent focus on sustainability initiatives across the value chain. For instance, sustainable sales, marketing, aftersales and mobility services and vehicle usage are pursued by only a minority.

– Most organizations do not have a central governance body for sustainability and only half of the automotive industry have sustainability targets for key executives.

• An estimated USD 50 billion is required over the next five years to meet their sustainability targets in addition to the current investment in electric vehicles, autonomous vehicles and digital mobility services. 

• Two critical areas will drive maximum sustainability impact for the automotive industry: 

– Ensuring that electric vehicles are truly sustainable. Based on the grid which charges EVs, in the 27 EU countries and the UK, for example, the shift to electric vehicles would cut the overall lifetime greenhouse (GHG) footprint by about 37% for passenger vehicles while reducing the operating footprint by 75%, when powered by renewable sources.

– Incorporating circular economy practices across the automotive value chain. Circular economy has the potential to offer big economic benefits and make EVs more sustainable. However, currently, only 32% of the automotive organizations’ supply chain contributes to the circular economy. 

• Based on learnings from sustainability leaders (less than 10% of organizations we analysed), we highlight key best practices:

– Demonstrate tangible progress on sustainability by adopting standardized public disclosures. 

– Pursue sustainability as an organization-wide mission

– Make business executives accountable for sustainability and invest in robust governance

– Envision and spread sustainability initiatives across the automotive value chain

– Use technology to improve sustainability of operations

– Strengthen alliances and partnerships for greater impact 

image.png


概要

凯捷研究院最新报告指出,可持续发展已经成为汽车行业的一个战略问题,需要承担起满足消费者期望的集体责任。该调查还强调,汽车行业在满足全球可持续标准上领先于其他行业。而在74%拥有电动汽车战略的汽车制造商中,仅有56%将该战略纳入了公司的可持续发展战略之中。此外,该行业的投资和实施水平以及可持续性的治理能力仍然较为落后,难以跟上《巴黎协定》的目标。

这份《可持续发展时代的汽车行业》(The Automotive Industry in the Era of Sustainability)报告指出,为实现既定的国际目标,汽车行业必须弥合其当前20%的投资差距。报告还发现,在报告调查分析的500家汽车企业中,仅有9%属于“高效可持续发展领导者“,有91%企业尚未推出成熟的可持续发展战略,还有26%企业在可持续发展方面表现“落后”。

该报告的主要发现包括:

汽车企业的可持续发展战略取得稳步进展

可持续发展已经成为汽车行业中的一个重要交流话题和业务重点。有62%接受调查的汽车企业表示,它们拥有“定义明确的目标和目标时间线的全面可持续发展战略”,仅有8%企业仍处于正在制定该战略的阶段。有46%可持续发展专家认为汽车行业在此方面的表现领先于其他行业,有19%专家认为汽车行业在确保实现全球可持续发展方面与其他行业进度一致。汽车行业中与可持续发展主题相关的投资者活动数量在去年达到320件,远超2015年的水平(142件)。从国家层面来看,各国部署可持续发展举措的情况存在显著的差异。德国和美国在多数优先事项上表现最为领先,例如“支持和推广循环经济”以及“可持续制造”,其他国家在某些方面的表现较为落后,例如“出行和数字化服务”、“对环保金属、材料和产品的采购”或者“IT方面的可持续性”。

许多企业仍缺乏全面和妥善管理的方法

虽然汽车行业取得了不少进展,但在改进可持续性的方法上仍然存在不足之处。报告分析了汽车行业在14项特有举措上取得的进步,这些举措涵盖汽车价值链从“持续研发和产品开发”到“支持和促进循环经济”的所有环节。该行业对不同举措的重视程度并不相同,有52%企业正在实施循环经济计划,但仅有8%企业正在落实IT方面的可持续计划。在治理水平上也存在差距,仅有44%企业拥有专门监管可持续发展目标的中心部门,45%企业将指定目标分配给主要的高管负责。整体上看,仅有19%企业至少拥有四个可量化的目标,这些目标与能够对可持续发展绩效产生最大影响的领域有关(例如,废物回收利用,使用淡水和劳动道德准则)。此外,目前汽车企业在环保方面的投入(不包括研发、生产电动汽车和出行服务方面的投资)与达到国际可持续发展目标的要求还存在500亿美元的差额。

报告还研究了汽车行业的两个关键的可持续发展计划——电动汽车(EVs)和循环经济,以及正确实施这两大举措的要求。

向电动汽车转型需要强调可持续发展的重要性

汽车行业可持续发展计划的一个重要方面就是减少温室汽体(GHG)排放量。电动汽车在此方面发挥着巨大的积极作用。为了促进电动汽车在其生命周期内发挥积极作用,建设可再生能源电网是一项关键的举措。然而根据凯捷的研究计划,只有15%的汽车原始设备制造商计划部署旨在通过可再生能源为电动汽车提供动力的充电基础设施。另外还有几个因素:1)与化石燃料的产物相比,电池产生的二氧化碳排放量更大;2)锂和稀土金属供应量有限,这要求企业开发倡导可持续性的电动汽车。能够延长汽车与零件使用寿命的循环经济以及新的商业模式将成为电动汽车实现其可持续发展潜力的关键因素。

汽车企业应该加强参与循环经济

接纳循环经济是汽车企业最有效的可持续发展路径之一。循环经济涉及多个关键的可持续发展领域,从供应链、回收、采购到售后服务。知名汽车品牌已经证实了这种方法的有效性,例如:米其林的英国工厂就通过重穿修理工艺,对85%的旧轮胎进行回收使用(每个轮胎可以节省60公斤的碳排放量),通用汽车也通过销售可回收废品产生了10亿美元收益。

而报告指出,汽车企业远未进入完全投入循环经济的阶段。在接受凯捷调研的汽车企业中,他们的供应链中仅有32%对循环经济做出贡献,预计在未来五年内这一数据将上升至51%。最热门与最冷门的循环经济举措之间也存在显著的差距:75%企业正在回收大量工业废品和垃圾,71%企业正在鼓励终端用户使用翻新的零件和部件;但仅有51%企业正在对基础设施和技能进行投入,以便补救/重用旧零件或废品,36%企业正与合作伙伴联手,让电动汽车的旧电池可再次使用。

凯捷集团汽车行业全球负责人Markus Winkler表示:“汽车行业在可持续发展方面取得了稳步的进展,但现在需要采用更迅速地加速采取系统化措施。 为了领先于时代和成为更环保的行业,汽车企业必须更明确地锁定两大优先举措:更紧密地结合公司的可持续发展与电动汽车战略,以及加大对循环经济的投入。对于企业来说,让高管为这个领域的成果负责,在整个价值链中采用智能技术解决方案,采取基于合作伙伴关系的方法来开发更多的可持续性流程和行业标准也至关重要。”

报告根据在可持续发展领域表现领先的汽车企业采取的措施,为汽车企业总结出以下建议:

通过一组标准化的指标报告,展示可持续性方面的具体进展

将可持续性作为公司的一项使命

让公司高管为可持续性项目负责,并采取健全的治理措施

在汽车价值链中展望和扩展可持续举措

采用技术来提升运营的可持续性

加强联盟和伙伴关系,提升整体影响力

[报告关键词]:   汽车  
合作共赢,共创未来

需要行业分析相关资料和报告?

每年为数千个企事业和个人提供专业化服务;量身定制你需要的行业分析的资料和报告

相信我们!企业客户遍及全球,提供政府部门、生产制造企业、物流企业、快消品行业专业化咨询服务;个人客户可以提供各类经济管理资料、商业计划、PPT、MBA/EMBA论文指导等。

点此填写您的需求

15+年的经验,值得信赖

可以QQ联系我们:896161733;也可以电话:18121118831

**涉及个人信息严格保密,敬请放心

商务服务

可以微信或者电话联系:18121118831

商业计划书

商务文档撰写

提供商业计划书、投资计划书咨询、撰写和指导

点击查看详细

可行性研究报告

商务咨询业务

服务企业、政府和投资者,提供各个产业可行性研究报告撰写和咨询服务

点击查看详细

物流产业园区规划

商务咨询业务

为企业提供物流园区规划咨询,包括市场调研、可行性、总体战略和运营规划等等

点击查看详细

PPT设计制作

商务PPT制作

商业计划书是一份全方位的项目计划,它从企业内部的人员、制度、管理以及企业的产品、营销、市场等各个方面对即将展开的商业项目进行可行性分析(包含论文PPT)。

点击查看详细